Greta

Det här är femte gången jag börjar på det här inlägget. Anledningen är att klänningarna jag tänker beskriva är extremt svårbeskrivna. Låt mig säga såhär: Det här skulle kunna vara början på en ny "couture-era".
I många år har det handlat om att lyckas med det mest freakde, svårburna, drömlika, knäppa kretioner som går att tillverka. Det kan vara coolt, eller så kan vi tillverka något som är så inicent att man vill gråta, så chict att man vill skrika, så träffäskert att man vill applådera, så lättbruet att man blir evigt tacksam och så vackert att man vill jubla.
Det här är äkta minimalism, chicism, klassik, skönhet...
De tar en klassik, oskyldig skiss. Skissen har inga uppseväckande detaljer, det är bara en ren, skär skiss av en vanlig, chic klänning som för tankarna till en svunnen tid. Man ger den en klatshig färg eller ett klassikt mönster. Och det här vi finner det, enkelheten, klassiken som blir så fruktansvärt chic.
Och vet ni varför jag är så facinerad? Jo, för när något modehus kommer med den mest freakade-couture kreationen tycker alla det är vågat. Men det här är riktigt vågat. Det simpla är så vågat. och det stämmer ju inte direkt överens. Men det gör det nu.

Svaret är Greta, svenska kreatörer av simplechica dresses. Go Greta!
Det här är äkta greta!

INFORMATION:
- Allt som skrivs på denna bloggen är skrivet av mig, så länge jag inte säger något annat.

- Tänk på den gyllende reglen: Som du själv vill bli behandlad, så behandlar du andra.

- Jag tar gärna emot synpunkter, tips & idéer via en kommentar eller via min mejl. Du hittar min mejl i menyn.

- Ha en bra dag & besök mig gärna igen! :)


Namn:
Komma ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Blogg/hemsida:

Kommentar:

Trackback