Mitt hem

Jag lever i en villa söder om city. Själva huset är nog ganska utmärkande. På utsidan ser den ut som en stor typ gråblå låda med en massa stora fönster och röda dörrar. Jag älskar vårt vardagsrum. Det är ganska stort och vi har typ 4 m högt i taker. Vårt kök är i ek vilket jag också tycker är väldigt snyggt. Mitt rum ligger på ovanvåningen som har en korridor med en balkong där man kan titta ned på nedanvåningen. Mitt rum, just det. Min säng är jättemysig och min härliga fåtölj är också en möbel jag använde rmycket och trivs med. Har en alldeles för liten garderob och ett alldeles för stort skrivbord.
I vår soffa i vardagsrummet har vi b.l.a en supergullig jose frank kudde med får på, den är verkligen jättegullig.

Vi har även ett sommarställe på bjärhalvön som ligger i en ort som heter segelstorpstrand. Det första som komme rupp när man googlar just segelsstoprsstrand är vårt hus! Orten har b.l.a bjärehalvöns finaste strand och ligger ungefär mellan båstad och torekov. Där har jag ett jättelitet rum som är supermysigt och vi håller just nu på att renovera.
Eftersom mamma och pappa alltid har viljat rita upp ett hus själva och vill också ha det mycket större har vi nu köpt en tomt, som ligger ungefär 200 m från oss lite närmare sjön. Där vi ska bygga ett nytt hus som kommer vara klart om ungefär ett år. Längtar efte rmin stora garderob och det egna badrummet jag kommer få. Kommer ta upp mer om inredning senare när bygget har kommit igång. Men funderar lite på marin stil med lexington och gant  (lite retro gant näsatn)home, men det är bara en ide. Vi får se!
Är inte så jätteduktig på inredning och så men älskar hotellinredning. Vårt hus är ganska varierat och lite ljust med en del detaljer. Jag älskar vit bas och sedan bryta upp med antingen romatiska fäger i silkesmaterial och doftljus etc. marinstil med lexington och gant homme, med tryck på kuddarna och så, och sen så älskar jag det klassika jose frank mönstret och att bryta upp det från vitt.
En annan detalj jag gillar är ljus, candles. Gärna exklusiva dofljus men vanliga stearinljus från ikea går också jättebra. Älskar att balnda t.e.x äkta orienatliska mattor, kritsallkronor och mahognymöbler med ultramoderna minimaliksa designer möbler. Vi har ett gammalt bord som inhandlades på NK i början 1900-talet i något mörkt träslag. På det har vi en vaxduk från marimekko vilket jag tycker är en vågad och cool kombination.
Mitt drömboende är nog en sekelskitsvåning inne i stan på östermalm eller i gamla stan. Mamma och Pappa vill tyvärr inte bo i lägenhet utan tycker det är jätteviktigt att vi har en tomt och bor kvar i det här området eftersom vi går i så bra skolor här och så.. Men min absoluta favoritplats på jorden är nog sthlm city, precis vid djurgårdbron trivs jag som allra bäst, så det är klart jag vill bo där. Men  i och med att vi ska bygga nytt nu så får jag nog ge upp den där drömmen några år, iaf tills jag flyttar hemifrån ;)
Postat av: Emma

Nice! (y)

2011-04-02 ♥ 10:56:15
Blogg/Hemsida: http://ebokis.blogg.se/

INFORMATION:
- Allt som skrivs på denna bloggen är skrivet av mig, så länge jag inte säger något annat.

- Tänk på den gyllende reglen: Som du själv vill bli behandlad, så behandlar du andra.

- Jag tar gärna emot synpunkter, tips & idéer via en kommentar eller via min mejl. Du hittar min mejl i menyn.

- Ha en bra dag & besök mig gärna igen! :)


Namn:
Komma ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Blogg/hemsida:

Kommentar:

Trackback