Tänker inte skriva en rubrik, bara så ni vet...

Tänker berätta lite om hur jag sköter om mitt hår!
Jag är ganska trött på alla som tror att om de köper svindyra shampor, går till de bästa frisörerna och bytter frisyr hela tiden så kommer de få änglahår. Nej, så är det nog inte. Jag har aldrig tonat, slingat, färgat eller blekt. Mitt hår är helt naturligt och jag tvättar med vanligt wella shampoo och wella balsam 5-6 gånger i veckan. Jag försöker att inte spreja mitt hår om det inte verkligen behövs och jag plattar inte håret särskilt ofta heller. Jag har gått hos samma frisör sedan jag gick och klippte mig första gången, hon är superduktig och jag trivs jättebra med henne.

Visst skulle jag kunna gå till en kändisfrisör, köpa riktigt dyrt catwalk och designer-shampoo, testa nya frisyrer hela tiden, tona och färga det för att se om det blir bättre.
Men jag är ganska nöjd med själva kvaliten och färgen på mitt hår. Min frisyr är för kort, defenitivt men det är bara att spara ut.

Jag tror absolut det finns människor som tycker att "de kända" frisörerna är bra, för det är ju klart dem är, som kanske tycker att det där dyra shampot fungerar bra. För det gör det nog. Dyrt är ju ofta bra, det är förknippat med kvalite liksom. jag tycker det är mycket bättre att köpa få dyra grejer än en massa billiga, att måna om kvalite. Men när det gäller hår känner jag lite, kom igen!

Håret mår bra av regelbundna metoder och använd de shampoo som passar dig bäst, sträva inte efter att det ska vara det lyxigaste och dyraste. Men om ni tycker att det lyxigaste shampot är det bästa tycker jag självklart ni ska använda det, det är jätteviktigt att man trivs i det bara och inte använder saker för de är just dyra och lyxiga.

Detta säger jag trots att jag är lite av ett märkesfreak som gärna vill ha dyrt och lyxigt. Men det handlar faktiskt inte bara om det, och den egenskapen är i många fall inte den bästa! ;)
Postat av: Anonym

Asså dyrare shampon som man köper på salong är mycket bättre än de man köper billit. Men egentligen är de dyra shampona mer billigare. För man behöver andvända ganska mycket billigt shampo för att det ska bli lika rent som om man användere ett dyrt. Så egentligen är det billigare med de dyra så, du har lite fel. Detvar bara det jag ville säja.

2011-05-03 ♥ 10:16:40

INFORMATION:
- Allt som skrivs på denna bloggen är skrivet av mig, så länge jag inte säger något annat.

- Tänk på den gyllende reglen: Som du själv vill bli behandlad, så behandlar du andra.

- Jag tar gärna emot synpunkter, tips & idéer via en kommentar eller via min mejl. Du hittar min mejl i menyn.

- Ha en bra dag & besök mig gärna igen! :)


Namn:
Komma ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Blogg/hemsida:

Kommentar:

Trackback