Hiss&Diss

Dagens stora hiss går till min mamma! För hon fyller år (se inlägget "Happy Birthday 2 u", nedan) och för att hon är såå rolig när hon gör statusuppdateringar på facebook och för att hon är världens bästa mami såklart!

Dissen går till Håkan Juholt, föga förvånande, han ändrade åsikt X antal gånger i frågan om Libyen insatsen, på 90-talet hindrade han ett mobbat barn i Oscarshamn från att byta skola för att i Sossarnas (Juholtssossarnas) politik verkar inte valfrihet ingå (?) och han verkar inte bry sig nämnvärt om vilka man väljer till olika positioner i partier, så länge det ser bra ut i media, vill säga. Han sitter på sin semster och klagar över regeringen med sin kulbo (Fantasi enligt han) som han ALDRIG pratar politk med och som i överigt har förskingrat en massa pengar fårn sin arbetsplats, något som Juholt inte tycker man behöver belysa eftersom han, eftersom ni ser ovan ALDRIG pratar politik med henne, undantag är visst semestrar i Israel där man också diskuterar vilken dålig politker Fredrik Reinfeldt är för att han inte är förknippad med någon spec. fråga, Herregud liksom, vår kära Juholt (ironi) vill ju att staten ska bidra till att skådespelare har fast lön och satsa miljoner på bibloteken. En sann kulturhjälte, ge honom nobelpriset någon! Nej men seriöst, detta är 2011 vi behöver en hållbar politk, väx upp i dig själv och skapa en lite modernare politik, tack! Inte för att jag blir uttalat ledsen om de inte gör det, men hallå, moderaterna behöver some konkurrens. Kan inte Oscarshamn Starke kulturman och folkets brevbärare becomme partiledare ge oss det? Nej, tydligen inte.
Postat av: emma ~ bokblogg!

Amanda! <3

Kommentera gärna de tidsinställda inläggen på min blogg när jag är borta, det vore super snällt! :)

Kram!

2011-06-09 ♥ 16:41:21
Blogg/Hemsida: http://ebokis.blogg.se/

INFORMATION:
- Allt som skrivs på denna bloggen är skrivet av mig, så länge jag inte säger något annat.

- Tänk på den gyllende reglen: Som du själv vill bli behandlad, så behandlar du andra.

- Jag tar gärna emot synpunkter, tips & idéer via en kommentar eller via min mejl. Du hittar min mejl i menyn.

- Ha en bra dag & besök mig gärna igen! :)


Namn:
Komma ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Blogg/hemsida:

Kommentar:

Trackback