Förebilder

Jag har tre kategorier när det gäller förebilder.
Politik:
Livsstil:
Mode:
I politk är det Tony Blair som är en fantastisk politker, han är smart och förstår vilka åtgärder som måste vidtas, att man kan vara kyhörd utan att göra som andra säger och förstår vikten av sysselsättnign och politk.
Fredrik Reinfeldt. En av de smartaste och mest seriösa politkerna jag vet. Hna atr debatten på stort allvar, för sådant behövs. Han har fört Sverige in i en ny fas och står för vad han tycker och vågar förändra och krittisera för att nå förbättring.
Sen så mamma och pappa. Pappa är inte politker längre vilket mamma är, men de är helt grymma iaf!
Aung San Suu Kyi, en fantastiskt osjälvisk människa som ändp lyckas behålla sitt confidence trots att hon bryr sig så mycket om andra. Hon driver sin kamp med enorm passion och engemang och är väldigt kompentent och verkar symaptisk.
I mode så är en av de största stilikonerna Jackie Kennedy. Älskar hennes ikonsiak classy, femenine style. Chaneldräkten i tweed, jackie klänningem, solglasögonen, trekvartsärmen. Hon var också mycket driven som människa och ett ebvis på att mdoe inte behöver ha något med ytlighet att göra.
Älskar Charlottes femenina stil i SATC. Hon är en jätterolig karaktär och nog gansak lik mig med sitt romatiska tjat om "the one" och så.
Blair i Gossip Girl har en vågad och helt fatastisk high fashion stil som jag inte kan förstå hur mn kan kombinera på det otroliga sättet. Supercoolt!
Martina Bonnier har en väldigt klassik basstil men hennes til är inte jättelik min och henne beundrar jag mer för hennes enorma modekunskaper och passion.
Chloe Schuterman klär sig i varje trend på ett perosnligt sätt och är en sann fashionsita trots sin ringa ålder.
I livsstil är först och främst prinsessan Diana som jag faktiskt ofta brukar identifiera mig med vilket är lite pinsamt eftersom hon var så fantastisk och jag har inte på långa vögar ådstakommit så mycket som hon. Fast hon var ändå lite lik mig på det sättet att hon gärna ville ha roligt, var väldigt söker i sig själv, gillade stil samtidigt som hon värnade om välgörenhet och var ödmjuk och en smula känslosam. Hennes död är ett svart hål, att jorden förlorade en sådan människa är extremt ragiskt. R.I.P Diana<3
Mina föräldrar. Mamma och Pappa är så extremt bra föräldrar samtidigt som de är jätteduktiga på sina jobb. De gör verkligen skillnad och det är inget jag direkt tänker på eftersom det är en del av min vardag. Men de är fantastiska.
Förebilder är människor man beundrar och ser upp till och det gör jag till de här personerna.
/ Amanda Broberg ♥

INFORMATION:
- Allt som skrivs på denna bloggen är skrivet av mig, så länge jag inte säger något annat.

- Tänk på den gyllende reglen: Som du själv vill bli behandlad, så behandlar du andra.

- Jag tar gärna emot synpunkter, tips & idéer via en kommentar eller via min mejl. Du hittar min mejl i menyn.

- Ha en bra dag & besök mig gärna igen! :)


Namn:
Komma ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Blogg/hemsida:

Kommentar:

Trackback