Min syn på samhället

I Sverige har vi kommit långt, det är inget man kan förneka och någon perfektion kommer man aldrig kunna uppnå. Men än har vi lång väg kvar. Hur gör vi då att den långa vägen blir rätt väg? För mig finns det ett enkelt svar på den frågan; Nya moderaterna.
Innan valet 2006 skrev de ner tre punkter som dem tyckte kunde betraktas som huvudsakliga och viktiga.
1. Det ska löna sig att jobba
2. Förbättra välfärd (det vill säga skolor sjukhus etc.)
3. Nolltolerans mot brott
Dessa punkter är ungefär vad vi behöver som bas. Sen finns det tusen detaljer utöver det. Detaljer som nya s-ledaren Håkan Juholt sätter lite för mycket i fokus. T.e.x att staten sålde företaget vin och sprit (ska vi betala skatt till ett spritföretag??) och att blossa glögg nu ägs av finska staten. Synd för dig om du gillade glögg, tur att det fortfarande finns tillgängligt på systemet! Och att vi säljer allt för många biblotek. Okej, biblotek är bra, men det är varken nytänkande, finns någon större marknad eller är en viktig fråga.
Jag vill fokusera på livsförbredande underhållande utbildning, med bättre utbildning får vi ökad sysselsättning. Med ökad sysselsättnign slipper vi hantera den stora konflikten kring arbetslöshet. med ökad sysselsättning behöver människor inte oroa sig för pengar. Därför borde det bli enklare att starta företag. Men vi måste också ha en hårdare lagstiftning så inga illgala företag startas. I Sverige har vi nolltolerans mot brott, hårdare starff och hårdare lagstiftnign är det enda politkerna kan göra. Resten sköter rätten, domstolen, jurister, advokater och (!) brottlsingarna.
I det här landet vill vi ha internattionella sammarbeten, slippa betala höga skatter som går till att köpa tillbaka blodsa glögg (?) och andra totalt onödiga saker. Privatiserar vi kan vi riktigt bra skola och vård utan att betala onödigt stora summro för det.
I Sverige lönar det sig att arbeta hårt och utbilda Sverige.
I Sverieg ska vi inte ha barnfattighet, något som tyvärr är ett växande problem.
Jag tror på mdoeraterna, jag tror att dme leder oss på rättväg. Den rättta vägen har också samma namn som Nya moderaternas valkampanj. Den heter inte "Vi kan inte vänta" den hette rätt och slätt, utan att ödsla tid på "vi kan inte vänta" men gör inte det då.. Den hette Framåt tillsammans.

INFORMATION:
- Allt som skrivs på denna bloggen är skrivet av mig, så länge jag inte säger något annat.

- Tänk på den gyllende reglen: Som du själv vill bli behandlad, så behandlar du andra.

- Jag tar gärna emot synpunkter, tips & idéer via en kommentar eller via min mejl. Du hittar min mejl i menyn.

- Ha en bra dag & besök mig gärna igen! :)


Namn:
Komma ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Blogg/hemsida:

Kommentar:

Trackback