Colurblocking

Ibland är det bara såå coolt nrä folk blandar knallliga färger på minimalistiska, detaljlösa kläder av helt enkla och klassiska. Typ knallgrön klänning, ceris kavaj, neonblå strumpbyxor. det krävs sin människa för det. Personligen tycker det är mycket coolare att colurblocka än mönstermatcha, mönstermatchning blir lätt luddigt och bohemiskt.
Som min kära vän så roligt uttryckte inne på H&M idag, aknske borde köpa en klänning i lite High fashion färger och pekar på en klänning i neonblått och knallgrönt. Tror nog det var på skämt, men vem vet hon kanske på allvar menade att hon skulle ta och colurblocka lite high-fashion-färger i sin sommargarderob, vad vet jag? Var lite shoppingutmattad just då och att fråga var inte i mina tankar, emn hennes söta uttryck fastnade. Vart vill jag komma? Jo, först vill jag ha era åsikter och sedan vill jag lägga in en bild på en som jag tycker har lyckats bra med ämnet som ni ser i rubrikfältet i sin "officiella" outfit, var dock inte så förtjust i hennes övriga stil men det hör inte hit, nämligen en av de nominerade i årets vardagschic (Madeleine Billman):
vardagschic-madelene-billman

Vad tycker ni? Passar vissa, right? Tyvärr inte en av dem men det hindrar mig inte från att hylla sånna outfits! :)
Postat av: v

va med i dagenblogg i min blogg! puss

2011-05-26 ♥ 15:49:26
Blogg/Hemsida: http://vilmacecilia.blogg.se/

INFORMATION:
- Allt som skrivs på denna bloggen är skrivet av mig, så länge jag inte säger något annat.

- Tänk på den gyllende reglen: Som du själv vill bli behandlad, så behandlar du andra.

- Jag tar gärna emot synpunkter, tips & idéer via en kommentar eller via min mejl. Du hittar min mejl i menyn.

- Ha en bra dag & besök mig gärna igen! :)


Namn:
Komma ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Blogg/hemsida:

Kommentar:

Trackback