Skolavslutningsklännning

Tänkte jag på det här med skolavslutningsklänning, jag vill helst ha en vit ju! Alla tar typ fram antngen en massa mönstrade grejer ELLER (gud förbjude) rena galaklänningarna, me hallå, det här är examen inte oscarsgalan. Det är bara pinsamt om du kör på mer avancerade snitt, och cocktailklänningar, jag säger det igen, en skolavslutning är ingen fördrink på en smokingfest, bara så vi har det klart! En skolavslutsklänning är lite samma kort som en midsommar, enkelt klassiskt snitt, nästan lite nedklätt. Tänk på det kan bli spontana äventyr efter själva avslutningen, som grönan, shoppingturer, dra in till stan, vad vet jag? Så klä dig PRAKTISKT och BEKVÄMT, det är inte kul att gå på grönan med en cocktailartad klänning a'la H&M's lanvinsammarbete... Utan enkelt, bekvämt, prakitskt, klassiskt, snyggt. Pimpa med avtagbara accesoarer som du kan ta av dig och snygg mejk (make up) istället! Mycket bättre. Enfärgat tycker jag personligen är bäst, gärna vitt, men blommigt rä också grönt. Tänk på att trivas och känna dig fin, ett tips för att liva upp är en romaitskt flätad blomsterkrans, kan det bli softer? Svar: nej. Så tänk på mina visdomsord i jakt efter den perfekta examensklänningen!
White Crochet Neck Sundress
Enkelt & klassiskt från Topshop!
Vit minimalistisk klänning i crepe-modell från Zara!
Blommig, simpel, hippieartad dröm från French Connetion!
Söt småblommig praktisk klänning från Little Marc jacobs!
Härligt frägrann storblommig sommarklänning från Lilly Pulitzer!
Litle mer uppkläd klänning med stor rosett och vid ballerinakjol från Ralph Lauren!

Blommigt och enkelt oxå de från Ralph Lauren!
Postat av: Alice

Riktigt bra skrivet, fattar inte vad vissa tänker när de väljer ut avslutningsklänningar? ;)

2011-05-23 ♥ 22:04:13
Blogg/Hemsida: http://fashionquake.blogg.se/

INFORMATION:
- Allt som skrivs på denna bloggen är skrivet av mig, så länge jag inte säger något annat.

- Tänk på den gyllende reglen: Som du själv vill bli behandlad, så behandlar du andra.

- Jag tar gärna emot synpunkter, tips & idéer via en kommentar eller via min mejl. Du hittar min mejl i menyn.

- Ha en bra dag & besök mig gärna igen! :)


Namn:
Komma ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Blogg/hemsida:

Kommentar:

Trackback